a short story

16 ramadhan 1431H
hari ini dalam sejarah
aku berbuka sorg2..huhu
rasanye dah dkt 22 thn aku hidup
ni kot 1st time aku berbuka sendri
tanpa ada sape2 di sisi..wuu~
actually x tersangka pun
sbb last minute baru aku tau yg kwn2 mkn kat luar
time tu nk smpi waktu berbuka dah pun
x kesah la tu sume kan
asalkan bole berbuka dgn jayanye..hahaha
tp aku mengaku dgn sejujurnya
mmg sunyi sgt bile mkn sorg2
walopun dah biasa sorg2, sunyi sorg2
tp hari ni len benar rasanye
maybe sbb puasa kot
expectation kite biasanye mesti kna ramai2
mknn kna byk jenis, penuh meja
pastu masing2 x sabar tunggu azan Maghrib
frankly speaking, aku sedih
skit lg je nk nangis td
tp disbbkan laksam yg aku mkn tu sedap
x jd la nk meraung kan..hehh
tp kan, kalo nk ikut2
ramai lg org yg brnasib malang drpd aku
yg tringin nk berbuka dgn org2 yg diorg syg
yg tringin nk mkn yg sedap2 time berbuka
yg tringin nk mkn dlm suasana yg aman harmoni
n mcm2 lg la yg tringin
aku cuma x brnasib baik skit je hari ni
tp hari2 yg len, setiap hari aku bertuah
sbb ada family, ada abg, ada kwn2
yg sentiasa ada kat sisi aku
setiap masa, sepanjang masa..bkn time ramadhan je
aku bersyukur sgt2..Alhamdulillah :)

No comments:

Post a Comment