kisah seorang yang popular. 10 Pictures, Images and Photos

siapa yg popular tu? ashraf muslim ke? oh tidak. asyraf sinclair? jauh bebeno dari popular yg aku nk cite nih. hahaha. so sape yg popular sgt smpi nk tulis dlm blog kitorg yg glemer sgt ni? mmg aku prasan sbb mana ade org yg baca blog ni pun. hahahaha. si conget muncung kalo dah merepek mmg tak hengat dunia kan. okey okey aku nk cite psl amir asyraf la. popular kerana matanya, kerana tembamnya, dan juga kerana degilnya. hohoh.

matamu yang seksi...



sbb aku nk cite psl syerap *nama glemer okey* ialah sbb dr die kecik smpi besor aku leh tgk die dpn mata aku sendri. time die baby dulu kitorg tiap tiap hari puji syerap ni comey. "eeeee, comeynye syerap!" "uu, cantiknye mata syerap, bulu mata lentik!" "hei, geram btul la. apsal syerap ni comey sgt???!". tu la antara pujian2 yg diberikan kpd beliau. tp bile makin membesar, tgk blk gamba time die baby dolu2, tibe2 rasa mcm huduh. hehh. gila jahat. tp tu la yg kitorg satu femili rsa. huahuahua..

bolat mcm bola.. ahaha

oh si bolat~


disbbkn aku ni salah sorg yg jd nanny syerap, so syerap ni bole dikatakan mewarisi skit2 skill yg aku ade. buktinye syerap ni pun gile kamera mcm aku. suke amik gamba dgn pose2 konon-konon-menarik-ala-ala-fotogenik tp sbnrnye fotogedik je lebey. ahaks. tp nasib bek la syerap ni comey skiiiitttttttttt je dr aku. so gamba die bole la dikatakan comey skiiiitttttttttt dr gamba aku. haha.

depan kotak pun boley...

dalam kotak pun style..

model pampers. ke model crocs? korg pilih.

pose seksi dari seorang yang popular.


kalo tak amik gamba sendri, mesti die amik gamba yg merepek2, same mcm pangai aku jugak. kalo dpt kamera ke, henpon berkamera ke, abes la. dia amik gamba tv, gamba kerusi, gamba cadar katil. konon mcm berseni sgt la kan. tp takpe, moga2 nnt skill die bertambah best supaya tak payah cikfi amik photographer bile nak kawin nnt. jimat duit aku. hahahahahaha.






this is what we call art. korg ade?


pastu lg satu pangai syerap yg aku rasa mmg sama dgn aku ialah die suke sgt buat muka conget.. hahaha. jadi plak tu. seingat aku la, aku tak penah ajar pun. ke mana tumpahnye kicap kalo tak ke dalam nasi syerap. nmpknye genetik conget aku turun skit kat die. so takyah ajar pun dah bole dpt talent tu. haha. lpas ni ade geng conget muncung. cayalah syerap. i like u! hehh.

si conget!


ni lebey dr cikfi nih. tak leh jadi!


satu yg len dgn syerap ialah cara die tido. haihh, tido tu kalo tak conquer katil mmg tak sah. siap leh tolak org jatuh katil lg. sungguh kejam dirimu wahai syerap. wuwuwu. pastu ade satu benda yg buat aku hairan kalo tido dgn syerap. time tido elok je kepala die kat sebelah aku. tp esok pg mesti tkejut cipan sbb kaki die plak yg ade kat sblh aku. bile masa die wat circle pun aku taktau. hahaha. betapa dasyatnye syerap. pls dont try this at home okey, bahaya sbb takut kena sepak. haha

seksi yoo... baru atas tilam je nih.

ohh. knapa aku tade bulu mata mcm tuh? *jeles sgt*


dan disebabkan aku slalu menjaga syerap di kala cuti semester, so aku tau la pangai die camne, pastu trick2 tak jd die bile malas nk wat homework. hello rakan, cikfi dah umur 22 tahun tau, lagi mau tipu. poodahhh. alamak, kantoi dah tua! hahahaha. tp takpe, syerap leh trick cikfi, cikfi pun leh trick syerap dgn kata umur cikfi 12 tahun. hebat kan? hahaha. pastu kalo buat homework, byk sgt sembangnye. tp disebabkn aku ni baik dan suka bersembang, so aku pun layan je. ini adalah satu dialog time teman syerap wat homework:

syerap : (tgh tulis, baru satu huruf je) cikfi, esok wan nak dpt keta baru.
cikfi : (kagum sat) yeker? wan beli keta baru ke?
syerap : ha'a. wan beli keta baru. warna hitam.
cikfi : (konfius sat. apsal aku taktau?) mama syerap, btul ke wan beli keta baru?
mama syerap : hehh. hang pecaya sgt angan angan syerap tuh. lol~
cikfi : hampeh nye syerap. tipu ckfi. dah, buat homework! *muka bengkek*
syerap : (sengih mcm kerang separuh masak) hehe. ani yg ckp wan beli keta baru.
cikfi : yela yela. cpt buat homework dr td baru satu huruf jek.
syerap : (abis tulis satu perkataan je) cikfi, lpas asyraf siap homework kite main bola sepak eh.
cikfi : okey, bole. tp kna buat homework laju laju la. tulis cantik cantik. lpas tu kite main bola sepak.
syerap : okey. asyraf ade baju bola sepak. cikfi ade tak?
cikfi : hm, cikfi takde la syerap baju bola sepak.
syerap : nnt asyraf suruh uncle mujed beli utk cikfi. beli baju bola sepak nombor 12.
cikfi : okey, nnt syerap call uncle mujed suruh belikan utk cikfi eh. skrg buat homework dulu.
syerap : baju bola sepak asyraf pun nombor 12 jugak.
cikfi : yeke. okey skrg tulis. (byk sembang btol ini budak)
syerap : (dah siap beberapa perkataan) cikfi, asyraf nak main alat muzik la.
cikfi : plak dah. syerap nk main alat muzik ape? (layan je la labuuu)
syerap : asyraf nak main violin. letak kat sini (buat gaya letak kat bawah dagu). pastu gosok tali die camni (buat gaya men violin).
cikfi : ohh, mcm tu ke. takpe, nnt syerap ajak wan bljr men violin.
syerap : hm, asyraf tau main violin. die letak kat sini (lg skali wat gaya letak kat bawah dagu). kalo yg letak kat kaki tu nama die chelo. chelo besarrr... pastu asyraf pun nak main piano jugak.
cikfi : haaaa, yeker. okey okey buat homework dulu ye, pastu main la ape yg asyraf nak main. hehh
syerap : pastu asyraf pun nak main trombon jugak.
cikfi : (tibe2 kagum) hurm. erm. errr, syerap. trombon tu ape? *malu taktau pe menatang trombon tu. hehh*
syerap : trombon tu yg tiup tiup tu... mcm ni (gaya tiup)
cikfi : ohhhhh... yg besar tu ke? (dipersetujui oleh syerap) ala, kalo camtu bek beli rekorder jek. *syok plak sembang nih. oh, cikfi dah mula masuk perangkap malas buat homework syerap!*
syerap : hari tu wan beli tp dah hilang dah. (mama syerap menyampuk sat : tak payah beli rekorder. sakit telinga aku. not satu apa taktau, buat bising je)
cikfi : hehh. kalo syerap nak main trombon, bljr rajin rajin. nnt dpt msuk mckk masuk die nye pancaragam. bole main trombon.
syerap : mckk tu ape? 
cikfi : (adeh lupa plak die ni budak kecik) mckk tu skolah budak budak yg rajin, yg pandai.
syerap : oo. cikfi, tak pun asyraf nak main clarinet. huu huuuu (tu bunyi tiup clarinet. hehe)
cikfi : clarinet tu yg mcm trumpet tu ker syerap?
syerap : bukan. trumpet yg mcm tiup pastu tekan tekan butang.
cikfi : (okey cikfi taktau ape die. tukar tajuk!) haa, syerap. syerap main la yg bulat bulat besar tu. yang ade dua pastu kite bagi die bunyi. *mmg buat terok sbb bg description yg sgt tah pape*
syerap : yg bulat besar? yg pukul die bunyi kuat tu? ohhh, yg tu nama die cymbal.
cikfi : (malu lg sbb taktau pe menda tu) yeke. tu ke nama die. mama syerap tau tak yg tu nama die cymbal?
mama syerap : aku tak penah tau pun tu nama die. hahahahaha.
cikfi : hebat la syerap. mana syerap bljr sume alat muzik ni?
syerap : asyraf tgk little einstein.
cikfi: ohh... hebatnye syerap.
syerap : cikfi taktau sbb cikfi tak tgk little einstein. asyraf tgk, sbb tu asyraf tau. asyraf hebat.
cikfi : (malu giler) yela yela. syerap hebat. dh, buat homework tu. *ubah topik sbb takut dimalukan lagi*
syerap : heheh. nnt kite tgk little einstein eh.
cikfi : (paksa rela) yela yela. cpt, buat homework. sembang byk. nak trick cikfi la tu, malas buat homework. cikfi tau dah la..
syerap : heheheheee....


buat homework sambil fikir trick nak kenakan cikfi.


tu la antara dialog antara aku dgn syerap time die buat homework. sebelum die kuar ngan alat muzik die yg aku tak penah nak tau pun nama dan kewujudan mereka, baik aku tukar topik dulu. bijak kan aku? hahahaha. agaknye syerap bljr trick ni dr aku jugak kot? hehh. adehh.. kdang2 termalu jugak dgn si kecik yg lagi luas pengetahuan dr aku yg dah kna minum susu anlene supaya tulang tak reput nih. tu blom lg die ajak aku ckp cina. mmg pengsan. huhu. lpas ni aku kna masuk tadika blk la, baru leh sembang sakan dgn syerap tanpa rsa malu dan segan. hahahaha.









ni la die cymbal, clarinet, dan juga trumpet yang dikatakan oleh syerap.


tu la die skit2 cerita ttg seorg yg popular. the end


kami dan bantal busuk kami. yeahh!


syerap dan aku.

No comments:

Post a Comment